zaterdag 2 september 2017

Otari bush


Zojuist op mijn eerste hike geweest samen men Huan naar Otari bush. Otari bush is een botanische tuin met alleen maar wilde planten waar niks mee gedaan wordt, de natuur kan hier zijn gang gaan.
We zijn zo'n 3 uur bezig geweest met de route maar dat komt omdat we niet echt de route goed aan t volgen waren. We liepen de route af tot op een punt genaamd "Flax clearing" geen idee wat het was maar we gingen gewoon kijken. Onderweg kwamen we veel verschillende bomen en planten tegen. Ook hingen er lianen in dit bos, hierdoor kreeg je af en toe het gevoel dat je door een jungle liep. De diversiteit in planten soorten was ook bizar veel en heel leuk om te zien.
Deze planten zijn bladeren zijn extreem dun en hard,
 dit komt omdat bepaalde vogels deze altijd op eten
 en door zich aan te passen eet geen vogel ze meer op.
We kwamen langs een bordje met waterval erop
Alleen was deze niet zo spectaculair,
maar wel mooi!
Na nog wat verder te wandelen en nog wat aparte bomen te hebben gezien.

Kwamen we aan bij Flax clearing

Vanuit hier zijn we de zwarte route gaan volgen naar de skyline walkway
Een lange route over de bergen heen naar een uitkijk punt over de huizen buiten de stad van wellington. Prachtige natuur op de berg en de Toei vogel tegen gekomen, een vogel die alleen in Nieuw Zeeland voorkomt. Soms wordt hij ook wel de Nieuw-Zeelandse nachtegaal genoemd voor zijn aparte klanken en dat klopt wat een geluid komt er uit dat beestje!

En nog ff een stroopwafel om t af te sluiten,
meteen Huan ook wat Nederlandse cultuur laten proeven.
Hij vond ze yummy!

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke hike is dat. Goed bezig Jasper!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Jasper, ik ben trots op mijn neef. Wat een wandeling....!!! Prachtig daar zo te zien en vanaf nu een nieuwe vakantiewens erbij. Ik blijf je belevenissen volgen! (Julia H.?..geen idee wie dat is maar dit bericht is van Ineke)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Jasper, ik ben trots op mijn neef. Wat een wandeling....!!! Prachtig daar zo te zien en vanaf nu een nieuwe vakantiewens erbij. Ik blijf je belevenissen volgen! (Julia H.?..geen idee wie dat is maar dit bericht is van Ineke)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige plaatjes van een stoere wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen